Presentación del libro “Sueños e Histórias de Breogán”, del joven escritor vigués Breogán Gómez-Giráldez Pérez, en el salón de plenos del Concello de A Cañiza

 Ayer 10 de agosto se celebró (digo celebrar por que los asistentes que llenaron el salón de plenos, ocupando todas las sillas y quedando de pié todos los demás –nadie se movió hasta terminar el acto-, salieron encantados), la presentación de esta excelente novela corta elogiada en su momento por críticos literarios y escritores, y ayer por el escritor y profesor de filología clásica Serafín Villanueva. Tuvo lugar el acto en el Concello de A Cañiza y fue presidido por el alcalde de la Villa, Miguel Domínguez, quien dio la bienvenida al autor y agradeció la asistencia del numeroso público “a un acto de esta importancia”. Esbozó una breve semblanza del autor, del que dijo que no solo es un excelente narrador, como se puede comprobar en el libro, sino que, pese a su juventud, “es una persona seria que tiene los pies en el suelo y la cabeza muy bien amueblada”. Algo que “pude comprobar el pasado año en el que tuvimos la satisfacción de tenerlo como secretario-interventor, en prácticas”, durante el verano. Comentó antes de pasar la palabra al profesor Villanueva.

Buena prueba de la simpatía que se ha granjeado el autor –Breogán- y de lo muy querido que es por estas tierras del jamón, y más allá, es la presencia de una muy nutrida asistencia, tanta gente y tan diversa, compuesta por vecinos de distintas parroquias y del centro de la Villa y por, medio, profesores de universidad y escritores llegados de distintos puntos de Galicia. Hemos podido apreciar el gran cariño hacia él como persona, pero también el enorme respeto hacia todo su trabajo.

Después del alcalde intervino el profesor Villanueva, que entre anécdotas y alabanzas al autor y obra, nos recordó “Catalogaríamos esta obra de narrativa no xénero de novela curta, que agora se publica en galego, páxinas de fabulación, imaxinación e realidade. A obra préstase a dúas lecturas. Una primeira lectura repousada, sen presas, saboreando as lendas, costumes e tradicións imaxinariamente tratadas sobre un escenario orográfico de paisaxes, camiños, montes e vereas reais, que hoxe en día aí seguen fitos e transitables, testemuñas silentes dun pasado non tan distante por onde andaron señores do campo, labregos, pastores, viaxeiros, feirantes, romeiros e buscavidas de toda clase e condición. Este é o ambiente que se respira nesta novela, unha atmosfera de historias reais e fabulación que te invitan a leres en zigzag, páxinas adiante e páxinas atrás, onde o fabulado semella solapar a realidade e a realidade a fabulación. Todo un valioso entretemento de cultura e literatura. Pero non remata na primeira lectura por moi atenta, repousada e acougada que se lle teña prestado. Demanda unha segunda lectura. Unha lectura sobre o terreo. Desprazarte ás terras de A Cañiza cos SOÑOS e HISTORIAS en man, abrir por calquera dos seus capítulos, seguir a pé e andando o vieiro, o camiño que vai describindo, pararte e contemplar a casa, a aldea, o regueiro, a ponte, a carballeira ou a montaña que vai describindo, sería o mellor xeito de asumir a mensaxe que les, de reproducir o pasado e vivir o presente. Experiméntao e aledarás. Por iso no me sorprendo de que esta novela “SOÑOS E HISTORIAS DE BREOGÁN”, chegue a ser considerada como a acertada guía práctica para os que teñan a ben facer sendeirismo polas Terras da Cañiza. Esta obra contén material abondo para vertebrar non só unha, senón varias rutas para solaz dos afeccionados ó sendeirismo e ó turismo rural”.

Durante su intervención hizo mención a párrafos sacados de comentarios que sobre la novela realizaron, por los años 2002 hasta 2005, distintos intelectuales galegos. Así dijo que Francisco Fernández del Riego catalogó esta narrativa como: “Trama tecida con naturalidade en medios, nos que se concilian axeitadamente o imaxinativo e o real. Persoeiros que se expresan, actúan e séntense cada un de acordo co papel que lle corresponde. Unha avoa narradora, co seu saber das vellas tradicións. Interesante debuxo do ambiente xeográfico, así como a mestura da autobiografía que conta o persoeiro principal e a imaxinación”. O de Xaime Illa Couto que comentara: ““Chamoume a atención o recurso ás conversas interxeneracionais, a creatividade, a imaxinación, o seu potencial para transformar parte da realidade conservando o esencial da historia, a xeografía, o tempo e os contos que circulan polo ámbito xeográfico no que se desenrola. Esta é unha excelente novela curta que ven contribuír, como excelso exemplo, a un novo impulso da cultura, costumes e coñecemento dunha parte do país que figura nos nosos envellecidos corazóns.

O autor, soubo escoller unha idea e facer unha achega histórica, chea de ficción, poñendo en valor a un pobo das montañas de Galicia (A Cañiza), as súas xentes e costumes e dá a coñecer personaxes que co tempo pasarían ó esquecemento, deixando sobradas mostras do saber do personaxe principal, e de persoeiros de ficción da novela e dos contadores que figuran nela. Deixando pegadas que doutra forma, desgraciadamente, non pasarían á historia se non houbese alguén que escribirá delas.

Breogán, nesta novela, fai uso do humor, da retranca, da eficacia narrativa (fuxindo da innecesaria retórica), da súa capacidade de observación para retratar a xeografía cos seus carreiros, situacións e tipos humanos, ambientes e circunstancias diversas, que xunto co mundo máxico, marabilloso, panteísta e diverso logra mostrarnos á Galicia do interior e as noites a veira da lareira. Todo isto cun estilo especial, moi persoal”.

Villanueva habló, entre otras cosas, también, de los comentarios de algún miembro de la Real Academia Gallega, de algunos críticos literarios, de Kristina Berg o del periodista Fernando Franco que, en su momento, había comentado: “Contra a idea pesimista de que as xoves xeracións viven a distancia da letra impresa, tropezan casos como o do vigués Breogán Gómez- Giraldez Pérez, alumno do IES Álvarez Cunqueiro que, con só 14 años, en 50 folios apertadiños y con gran capacidade descritiva, fixo honor á memoria e ás tradicións, feito esperanzador nestes tempos nos que o pasado e a memoria se tratan como trastes vellos”.

Terminada su intervención pasó la palabra al autor el cual agradeció las intervenciones anteriores y la asistencia del público antes de pasar a decir: “Lo mejor que puede pasar es que ustedes lean la novela y saquen sus propias conclusiones”. Reconoció sentirse alabado y agradecido por las palabras de los que le precedieron y dijo, entre otras cosas: “En Soños e historias de Breogán he intentado rescatar aquellos cuentos que durante toda mi infancia y adolescencia mis abuelos: Luz, Fefa, Albino me han venido contando con esa peculiar forma que solo las personas mayores tienen:  “hay filliño cando eu era nova”,…..  “hay filliño que duros eran aqueles tempos….” Frases que seguro a todo el mundo en esta sala le sonaran.  También intente recuperar, dentro de mis posibilidades, historias y acontecimientos sucedidos en el pasado contados por los vecinos, mayores, de la villa.  Todo esto lo trate de enmarcar dentro de un entorno único y con un paisaje difícil de olvidar debido a su hermosura en el que cobran importancia las costumbres y una forma de vida que tiende a desaparecer.  Por tanto, creo que lo fundamental de este libro es la mezcla de tres aspectos: uno es lo histórico, otro las historias vividas por un personaje ficticio que cree con mi nombre y por último la siempre presente geografía”.

Encontraremos en el libro un buen puñado de episodios, algunos conocidos y otros que, seguramente, no  tanto, pero que todos forman parte de la historia de la Villa. En la lectura de estas páginas espero conseguir que quienes lo lean vuelvan a esa etapa de la infancia en la que nuestros abuelos, padres, familia en general o vecinos nos contaban sus historias ya fueran reales o ficticias pero que a nosotros siempre nos parecían maravillosas cuando éramos niños”.

About Vgomagazine

Revista Online.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: